Kursai „Mokymasis tyrinėjant“: mokiniams daugiau praktinės, pažintinės veiklos

Sukurti dabartiniam mokiniui patrauklią ugdymo aplinką ir tinkamą ugdymo turinį, užtikrinti pamokose daugiau įvairovės, įtraukti į ugdymo procesą daugiau praktinės ir tiriamosios veiklos, gyvosios gamtos stebėjimo, mokslinių idėjų ir technologijų pritaikymo kasdieniame gyvenime – tai iššūkiai mokytojui, siekiančiam gerinti ugdymo kokybę, motyvuoti mokinius ir tobulėti pačiam.

Besidomintys ugdymo naujovėmis mokytojai vasaros kursuose „Mokymasis tyrinėjant“ pasirinko tobulinti tyrinėjimu pagrįstas ugdymo strategijas, kurti veiklų scenarijus, idėjas, planuoti kūrybišką jų taikymą savo pamokose. 

Birželio 19 d. Klaipėdos turizmo mokykloje įvyko jau tradiciniais tapusių vasaros kursų atidarymas, į kuriuos susirinko gausybė bendrojo ugdymo mokytojų ir mokyklų vadovų. Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis džiaugėsi, kad į kursus Klaipėdoje ir Vilniuje susirinko beveik 300 pedagogų, ne laukiančių nurodymų, o išnaudojančių progą reflektuoti gerąją kolegų ir ekspertų patirtį ir pasiruošti ateinantiems mokslo metams.

Klaipėdos turizmo mokyklos direktorius Audrius Kurlavičius, svetingai priimdamas kursų organizatorius ir dalyvius, minėjo, kad žiūrėdamas į susirinkusiuosius mato kitokio mąstymo ir kitokio nusiteikimo žmones, kurie neabejotinai parsiveš kuo šilčiausius įspūdžius iš Lietuvos kultūros sostinės: „Linkiu, kad lektorių kuriama nuotaika ir dalyvių bendradarbiavimas įskeltų kibirkštį, o jūs ja užkrėstumėte ir aplinkinius!“. Projektų vadovė Goda Giedraitytė ir projektų koordinatorė Rūta Steponavičienė anonsavo Lietuvos kultūros sostinėje 2017 – Klaipėdoje vykstančius renginius.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyriaus vyresnioji patarėja Virginija Kazakauskienė pristatė Geros mokyklos kūrimo prielaidos kaitą Klaipėdos mieste, akcentavo bendruomenės susitarimų svarbą.

Andrius Gudeikis (Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos atstovas) apžvelgė, kaip Japonijos mokyklose suformuojami nuoseklaus darbo įgūdžiai, kokios vertybės skiepijamos, kaip organizuojamas darbas ir t. t. Iš Vilniaus atvykęs sostinės mero patarėjas Povilas Poderskis kalbėjo apie projektą „Kompiuteriukai vaikams“. Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus vedėja Loreta Statauskienė auditorijai pristatė ugdymo turinio kaitos gaires.

Ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos metu dalyviai susipažins su įvairiomis edukacinėmis aplinkomis ir jų teikiamomis galimybėmis organizuoti veiklas tiek pamokoje, tiek už mokyklos ribų. Mokytojai patys išbandys praktines edukacines veiklas fabrike, medicinos įstaigoje, bibliotekoje, pažinimo centruose, muziejuose, parkuose, universitetų laboratorijose. Kursuose patirtimi dalysis praktikai ir mokslininkai. Jie pristatys mokykloje jau išbandytas ir pasiteisinusias idėjas.

Nuotraukų galeriją pildysime socialinio tinklo „Facebook“ Ugdymo plėtotės centro paskyroje.

Marija Načaitė
Informacinių technologijų skyriaus metodininkė
 
Informacija atnaujinta 2017-06-20 10:59:23