Vadovėlių turinio vertinimas 2016 metais

2016 m. rugsėjo 29 d. Ugdymo plėtotės centre vyko diskusija, skirta vadovėlių turinio vertinimui 2016 metais. Į susirinkimą atvyko Kauno „Žiburio“ mokyklos, Vilniaus Gabijos, Birštono, Elektrėnų „Versmės“, Vilniaus Žirmūnų, Trakų r. Rūdiškių gimnazijų, UAB „Šviesa“, „Baltų lankų“, UAB „Ugda“, LR švietimo ir mokslo ministerijos, Ugdymo plėtotės centro, Lietuvos edukologijos universiteto ir Valstybinės lietuvių kalbos komisijos atstovai.

Susitikimo tikslas buvo aptarti vadovėlių turinio vertinimą ir diskutuoti, kaip galima būtų jį patobulinti. 2016 m. buvo atnaujintos vadovėlių turinio vertinimo procedūros – nuo šiol vadovėlį vertina trys vertintojai (iki šiol vadovėlį vertindavo tik vienas vertintojas). Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio kokybės užtikrinimo skyriaus vedėja Edita Sederevičiūtė apžvelgė vadovėlių turinio vertinimo statistiką ir pristatė klausimus konstruktyviai diskusijai.

Per diskusiją buvo apžvelgtos dažniausiai vadovėlių vertintojų aptinkamos klaidos, vertinimo kriterijai ir pats vadovėlių vertinimo procesas iš skirtingų pozicijų: leidyklos, vertintojų ir Ugdymo plėtotės centro kaip kuruojančio vadovėlių vertinimą.

Diskusijos dalyviai sutiko, kad svarbiausias juos vienijantis tikslas – vadovėliai be klaidų. Buvo nuspręsta, vertinant lietuvių kalbos vadovėlius, bendradarbiauti su Valstybine lietuvių kalbos komisija, taip pat, atsižvelgiant į išsakytus siūlymus, koreguoti vadovėlių vertinimo kriterijus ir parengti jų aprašus.

Edita Sederevičiūtė,
Ugdymo turinio kokybės užtikrinimo skyriaus vedėja
Marija Načaitė,
Informacinių technologijų skyriaus metodininkė

 

 
Informacija atnaujinta 2016-10-03 14:35:22