„Gamtinis ir kultūrinis paveldas – mokinių gebėjimų ugdymui“ (technologinio ugdymo mokytojams)

Kūrybinių stovyklų tikslas – sudaryti sąlygas mokytojams plėtoti profesines kompetencijas, padėsiančias ugdyti mokinių tyrinėjimo, problemų sprendimo ir bendradarbiavimo gebėjimus, pažįstant gamtinį ir kultūrinį paveldą. Stovyklų programų turinys glaudžiai siejamas su ugdymo turinio tobulinimu: ugdymo integracija, visuminiu kompetencijų (bendrųjų ir dalykinių) ugdymu ir vertinimu. Mokytojai dalyvaus įvairiose pažintinėse ir kultūrinėse veiklose, bendraus ir bendradarbiaus ne tik su kolegomis, bet ir su vietos bendruomene, įžymiais to krašto žmonėmis, atliks tiriamąsias ir kūrybines užduotis ir turės galimybę išbandyti save netradicinėse veiklose, dalytis gerąja patirtimi. Plačiau apie renginį ►

Birželio 27 d.

Dvidešimt septyni Lietuvos technologijų, profesinio mokymo, dailės ir pradinių klasių mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai jau antra diena semiasi idėjų bei dalijasi patirtimi kūrybinėje stovykloje Žemaitijos nacionaliniame parke. Intensyvi dienotvarkė bei aktyvus judėjimas dalyvius tik įkvepia veiklai. Mokytojai diskutuoja technologinio ugdymo turinio atnaujinimo, patirtinio ir įtraukiojo ugdymo organizavimo, naujausių technologijų tendencijų klausimais, dalijasi kūrybinėmis idėjomis, turima patirtimi. Mokytojai atkreipė dėmesį, jog atnaujinant technologinio ugdymo programas aktualu, kad į technologinio ugdymo temas būtų įtraukiamos svarbiausios technologijų naujovės ir tendencijos, kiekvienai klasei būtų aiškiai apibrėžtos privalomosios ir pasirenkamosios technologijos, technikos bei operacijos, kad mokiniams keičiant ugdymo įstaigas mokymasis turėtų tęstinumą bei vyktų nuosekliai.

Per dvi dienas mokytojai dalyvavo net devyniose praktinėse patirtinėse veiklose, kūrybinių dirbtuvių metu praktiškai susipažino su Žemaitijos tradiciniais amatais. Užgavėnių kaukes, vadovaujami Antano Vaškio, liaudies menininko, skulptoriaus ir restauratoriaus, specialiais įrankiais skaptavo iš medienos. Kitomis kaukių gaminimo technikomis veiklas organizavo technologijų mokytojos: Lina Ruginienė (papjė mašė) ir Eglė Vaivadienė (vėlimas iš vilnos). Senovinius žaislus iš gamtinių medžiagų kurti mokė Petras Jurkus, dailės bei technologijų mokytojas. Įkvėpti Linos Bulavienės, technologijų mokytojos, gipso antspauduose įamžino žolynų pasakojimus.

Nuoširdus Platelių dvaro sodybos Tradicinių amatų centro kolektyvas įtraukė į vilnos verpimo, grindų takų audimo, pynimo iš popieriaus veiklas, kurias, nuolat pašmaikštaudami, organizavo: verpėja Eugenija Buožienė, audėjai Laimutė Puidokienė ir Valdas Balvočius. Su Platelių istorija, etnokultūros papročių ir apeigų kultūriniu paveldu supažindino Aldona Kuprelytė – etnografė, Žemaitijos nacionalinio parko Kultūros paveldo skyriaus vedėja, Platelių meno mokyklos dailės, technologijų mokytoja. Žemaičių kulinarinio paveldo paslaptimis dalijosi bei visus gaminti mokė Daiva Vaškienė. Vasaros kursų dalyviai mėgavosi žemaitiško sūrio, kastinio, spirginės, cibulynės, silkės su karštomis bulvėmis skoniais, krosnyje keptą pyragą pasigardinę sviestu bei aviečių uogiene užsigėrė mėtų ir melisų arbata. Kursų dalyviai, susipažinę su gaminimo specifika, patirtį fiksavo technologinėse kortelėse, apskaičiavo gaminamo patiekalo energinę ir maistinę vertes, remdamiesi sveikatos / racionalios mitybos principais, aptarė pritaikymą ugdymo procese.

Žemaitijos nacionalinio parko folkloro ansamblis „Platelē“, vadovaujamas Aivaro Almino, visus įsuko į aktyvią edukacinę programą „Žemaičių tradicijos. Platelių krašto savitumai“. Aktyvios dienos pabaigoje gerą nuotaiką palaikė bendravimas su Platelių bendruomene, įsitraukimas į žemaitiškus žaidimus, ratelius, dainas, autentiškų istorijų klausymas. Kursų dalyvius žavėjo lektoriai, kurie visas edukacijas vykdė gražia žemaitiška kalba (tarme). Ši patirtis ypač svarbi formaliojo ir neformaliojo ugdymo įstaigų įvairių dalykų mokytojams, etninę kultūrą integruojantiems į ugdymo procesą.

Parengė Eglė Vaivadienė ir Alė Vilutienė

Birželio 29 d.

Trečia ir ketvirta vasaros stovyklos Žemaitijos nacionaliniame parke technologijų mokytojams dienos taip pat buvo kupinos naujų patirčių, emocijų, geros nuotaikos. Birželio 28 d. inovacijomis žavėjo Plungės viešosios bibliotekos „Interaktyvus parkas“, Laikrodinė-oranžerija su įdomios konstrukcijos vienos rodyklės laikrodžiu, Plungės dvaro sodybos parkas, Mykolo Oginskio rūmai bei juose eksponuojamos parodos. Arvydas Platakis, UAB „Plungės kooperatinė prekyba“ gamybos vadovas, supažindino su įmonės istorija, veikla, pasiekimais. Vasaros kursų dalyviai turėjo galimybę degustuoti keletą VIČI prekės ženklo maisto produktų iš surimio (krabų lazdelių, krabų mėsos, čanksų, krabų žnyplių produkcijos) ir koldūnų, sužinojo, kad eksportuojama apie 94 proc. visų UAB „Plungės kooperatinė prekyba“ gaminamų produktų, jų galima įsigyti daugiau nei 35 pasaulio šalyse. Įveikę ypatingą higienos kontrolę, kursų dalyviai lankėsi krabų lazdelių bei koldūnų gamybos cechuose, kur įmonės darbuotojų buvo susipažindinti su gamybos technologijomis.

Antroje dienos pusėje aktyvios veiklos tęsėsi Plungės technologijų ir verslo mokykloje, kur dalyvius pasitiko ir su mokyklos veikla supažindino Rigonda Pereverzeva, direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Susipažinę su mokyklos veikla, vasaros kursų dalyviai skirstėsi grupėmis į praktines veiklas. Vienos grupės nariai, vadovaujami Rasos Jundulaitės, dizainerės, juvelyrės, tekstilininkės ir Lietuvos dailininkų sąjungos narės, domėjosi Leonardo da Vinčio fenomenu ir gamino skraidyklę (ornitopterį), Antroji – vadovaujama profesijos mokytojų Rasos Galvanauskienės, Alinos Šatkauskienės, Jurgitos Krištupienės ir Kazimieros Stonienės, gilinosi į technologinių ir kalkuliacinių kortelių sudarymo ypatumus, sveikų užkandžių, patiekalų ir žaliųjų kokteilių gamybą, stalų serviravimo tendencijas. Visi kursų dalyviai energijos šaltinius papildė ragaudami pagamintus ir dailiai patiektus patiekalus. Trečiosios dienos refleksija baigėsi maudynėmis Platelio ežere.

Paskutinioji vasaros kursų diena prasidėjo Žemaitijos nacionalinio parko šiuolaikiškai įrengtame informacijos centre, kurio edukacinėse erdvėse buvo patikrintas kursų dalyvių žemaičių kalbos suvokimas, gebėjimai pažinti augalus, laukinius gyvūnus ir paukščius bei jų pėdsakus, identifikuoti juos pagal balsus. Kursų dalyviai turėjo galimybę pagal kvapą pažinti augalus, pagal lapus – medžius, pagal rievių skaičių – medžių amžių. Žemaitijos nacionalinio parko informacijos centro edukacinės erdvės nepaprastai patrauklios, esantys eksponatai ir priemonės žadina smalsumą, norą pažinti supančią aplinką. Toma Mikutaitė, Žemaitijos nacionalinio parko direkcijos lankytojų centro visuomenės informavimo specialistė, pristatė mokiniams organizuojamas Gamtos mokyklos edukacines veiklas.

Nemenkas iššūkis visiems – žygis dviračiais apie Platelio ežerą, aplankant Šaltojo karo muziejų. Žygiui vadovavo bei krašto istorijas ir gražiausias parko vietas rodė Diana Raudienė. Žygeiviai ne tik įveikė 27 km dviračiais, bet ir įlipo į „Siberijos“ apžvalgos bokštą, nuo kurio grožėjosi puikia atsiveriančia panorama. Praeitą savaitę praūžusi audra paliko nuostolių parkui, jo pasekmes – išlaužytus medžius – matė ir žygio dalyviai.

Apibendrinę patyrimus bei kūrybinėje stovykloje įgytą patirtį, vakarėjant dalyviai nenoriai išsiskirstė į namus. Patirtinė veikla visiems buvo prasminga, kursų dalyviai pageidavo daugiau tokių įkvepiančių kursų organizuoti ir ateityje. 

Parengė Eglė Vaivadienė

 

 
Informacija atnaujinta 2018-07-02 16:29:33
Informuojame, kad nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. Ugdymo plėtotės centro veiklas vykdo Nacionalinė švietimo agentūra. Ši interneto svetainė toliau nebus atnaujinama, tačiau visa informacija išliks aktyvi ir prieinama tol, kol bus perkelta į Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainę www.nsa.smm.lt.