Lenkijos ugdymo patirties pristatymas pradinio ugdymo mokytojams

Sausio 31 d. vyko užsienio ekspertų ugdymo patirties pristatymas pradinių klasių mokytojams.

Su pradinių klasių mokytojais savo patirtimi dalijosi Norvičo kalbų mokymo instituto ugdymo ekspertė iš Lenkijos Małgorzata Tetiurka. Pradinių klasių mokytojai susipažino su kalbinio ugdymo pradinėse klasėse aktualijomis Lenkijoje ir kitose užsienio šalyse, išbandė veiksmingus būdus, turtinančius mokinių žodyną, mokėsi pasakojimo kūrimo elementų, padedančių suprasti teksto prasmę ir motyvuojančių skaitytoją.

Renginio dalyviai prisiminė Žano Pjažė (Jean Piaget), Levo Semionovičiaus Vygotskio (Lev. S. Vygotsky) mokslo teorijas bei Džeromą Brunerį (Jerome Bruner), kuris teigia: „Bet kuris dalykas gali būti efektyviai mokomas tam tikru intelektualiai išgrynintu būdu, tinkančiu bet kuriam vaikui bet kuriame vystymosi etape. Žmonės turėtų padėti vaikams išsiugdyti įgūdžius ir gebėjimus per mokomąją paramą (angl. scaffolding)“.

Kalbant apie iššūkius ir lūkesčių išsipildymą, seminaro dalyviai susipažino su Pigmaliono efektu, kuris pasireiškia esant teigiamai nuostatai – mokiniai, iš kurių mokytojas daugiau tikisi, daugiau ir pasiekia, ir priešingu Golemo efektu, kurio esmė ta, kad maži lūkesčiai lemia žemą pasirodymo lygį.

Motyvacijos reikšme pamokos pradžiai dalyviai įsitikino atlikdami kūrybinę užduotį „Rožė ir spyglys“. Ši užduotis įgalina suprasti kiekvieną mokinį, jį išgirsti, pajausti jo nuotaiką, išgyvenimus.

Reziumuodama seminarą, lektorė Małgorzata Tetiurka pabrėžė, kad tik įdėjus laiko ir pastangų visko galima išmokti daugiau. Augimo mąstysena – jūsų raktas į sėkmę.

Renginio akimirkos

Aldona Zaukienė
Projekto „Bendrojo ugdymo mokytojo bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ veiklos metodininkė

 

 
Informacija atnaujinta 2019-02-07 13:54:18