
Apie projektą | Įvykiai | Rezultatai
Sukurtas naujas įrankis ir skaitmeninių mokymosi išteklių saugykla plėtoti technologijomis grįstą mokymą
Tyrimai rodo (Europos Komisija, 2013), jog dauguma mokytojų Europoje teigiamai vertina skaitmeninių technologijų poveikį mokymosi rezultatams, tačiau mokytojams trūksta pasitikėjimo savo gebėjimais taikyti IKT ugdymo procese. Tai rodo poreikį stiprinti mokytojų gebėjimus taikant IKT ir taip prisidėti prie geresnių mokinių mokymosi rezultatų.
Europos mokyklų tinklas (European Schoolnet) kartu su Ugdymo plėtotės centru bei institucijomis iš dar dešimt Europos šalių: Kipro, Čekijos, Estijos, Suomijos, Prancūzijos, Graikijos, Italijos, Portugalijos, Slovėnijos, Ispanijos, nusprendė sujungti savo pajėgas bei ekspertų žinias. 2015–2018 m. buvo inicijuotas ir įgyvendintas tarptautinis politinių reformų projektas MENTEP (ang., Mentoring Technology-Enhanced Teaching). Buvo sukurtas naujas internetinis technologijomis grįsto mokymo kompetencijos įsivertinimo įrankis, padėsiantis įvairių dalykų mokytojams įsivertinti savo kompetencijos lygį, išbandytas įrankio poveikis minėtai kompetencijai stiprinti.
Įsivertinimo įrankis ir mokymosi išteklių saugykla
Įsivertinimo įrankis padeda įsivertinti keturias kompetencijos sritis: skaitmeninę pedagogiką, skaitmeninio turinio naudojimą ir kūrimą, skaitmeninį bendravimą ir bendradarbiavimą, skaitmeninį pilietiškumą.
Naudoti įrankį yra paprasta ir patogu. Naudotojas turi atsakyti į klausimus iš kiekvienos technologijomis grįsto mokymo kompetencijos srities. Atsakęs į visus klausimus jis iškart gauna asmeninius rezultatus: bendrą įvertinimą (procentais) ir trumpą paaiškinimą apie pasiektą lygį, taip pat – kiekvienos kompetencijos srities įvertinimą (procentais).
Kaip naudotis įsivertinimo įrankiu (yra ir lietuviški subtitrai)
Svarbu tai, kad kartu su įvertinimu pateikiama informacija apie profesinio tobulėjimo galimybes Europoje ir Lietuvoje. Šią informaciją į skaitmeninių mokymosi išteklių saugyklą – ekosistemą atrinko ir susistemino Ugdymo plėtotės centro ekspertai. Joje galima rasti informacijos apie nuotolinius kursus, internetinius seminarus, vaizdo failų, metodinės medžiagos ir pan.
Pats internetinis kompetencijų įsivertinimo įrankis buvo kuriamas pasitelkus mokslininkus bei nacionalinius ekspertus. Įkvėpimo semtasi iš panašių įrankių analogų (pvz., „Teacher Mentor“, Norvegija), remtasi ES bei pasauliniais skaitmeninės kompetencijos metmenimis (pvz., DIGCOMP, UNESCO). Internetinis įrankis kurtas kiekvienos projekte dalyvavusios šalies kalba – taigi, jis prieinamas ir Lietuvos švietimo bendruomenei. Dalis mokytojų jau išbandė įrankį ir teigia, kad jie yra patenkinti įrankio naudingumu ir naudojimo paprastumu.
Įrankio poveikis technologijomis grįsto mokymo kompetencijai
Projekto metu buvo atliktas tyrimas, kuriame aiškintasi, kokį poveikį nuoseklus įsivertinimo įrankio naudojimas ir derinimas su nacionaline informacine aplinka (ekosistema) turi mokytojo technologijomis grįsto mokymo kompetencijai. Pagal dalyvavusių šalių skaičių tokio tipo tyrimas yra iki šiol didžiausias iš kada nors vykdytų pedagogų kvalifikacijos tobulinimo srityje. 2015 kovo mėn. – 2018 gegužės mėn. 7391 mokytojai iš 496 mokyklų 11 šalių dalyvavo tyrime. Lietuvoje šiame tyrime dalyvavo 812 mokytojų iš 50 mokyklų.
Vykdant tyrimą pastebėta, jog mokytojai, labai teigiamai vertinantys IKT taikymo ugdymui naudą, dažnai mano gerai žinantys ir IKT pritaikymo galimybes, todėl aukštai vertina savo sugebėjimus. Tačiau vertinant įrankio poveikį tapo akivaizdu, kad jo naudojimas paskatino mokytojus kritiškiau įvertinti ir susidaryti nuosaikesnę nuomonę apie savo technologijomis grįsto mokymo kompetencijos lygį. Pasinaudoję įrankiu, mokytojai pakeičia nuomonę – ne taip aukštai įsivertina darbo su IKT gebėjimus (vyresnio amžiaus mokytojai, moterys), o jų požiūris į IKT taikymą mokant(is) tampa kritiškesnis (ypač tų, kurie buvo pervertinę savo kompetencijas).
Apibendrinant galima teigti, kad sukurtasis įrankis skatina mokytojus giliau reflektuoti IKT srities savo patirtį bei gebėjimus. Visa tai yra žingsnis sąmoningai ir atsakingai planuojamo profesinio tobulėjimo link. Ugdymo plėtotės centras kviečia visus, besidominčiuosius profesiniu tobulėjimu technologijomis grįsto mokymo srityje, išbandyti įrankį, naudotis skaitmeninių mokymosi išteklių saugykla ir tobulėti!
MENTEP mokyklų sąrašasNr. | Mokykla |
1 | Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla |
2 | Alytaus Panemunės pagrindinė mokykla |
3 | Biržų „Saulės“ gimnazija |
4 | Biržų rajono Pabiržės pagrindinė mokykla |
5 | Druskininkų „Saulės“ pagrindinė mokykla |
6 | Jonavos „Neries“ pagrindinė mokykla |
7 | Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindinė mokykla |
8 | Kalvarijos gimnazija |
9 | Kauno Bernardo Brazdžionio mokykla |
10 | Kauno Martyno Mažvydo pagrindinė mokykla |
11 | Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija |
12 | Kauno šv. Kazimiero progimnazija |
13 | Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazija |
14 | Kėdainių r. Šėtos gimnazija |
15 | Klaipėdos „Aukuro“ gimnazija |
16 | Kretingos Simono Daukanto progimnazija |
17 | Kupiškio Povilo Matulionio progimnazija |
18 | Lazdijų r. Šeštokų mokykla |
19 | Marijampolės Marijonų Gimnazija |
20 | Mažeikių Gabijos gimnazija |
21 | Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija |
22 | Pagėgių sav. Stoniškių pagrindinė mokykla |
23 | Palangos Vlado Jurgučio pagrindinė mokykla |
24 | Panevėžio „Žemynos“ progimnazija |
25 | Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazija |
26 | Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazija |
27 | Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinė mokykla |
28 | Panevėžio rajono Raguvos gimnazija |
29 | Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla |
30 | Pasvalio r. Pajiešmenių pagrindinė mokykla |
31 | Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija |
32 | Raseinių r. Ariogalos gimnazija |
33 | Raseinių r. Šiluvos gimnazija |
34 | Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija |
35 | Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija |
36 | Šiaulių Dainų progimnazija |
37 | Šiaulių Lieporių gimnazija |
38 | Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazija |
39 | Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija |
40 | Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazija |
41 | Švenčionių r. Švenčionėlių Mindaugo gimnazija |
42 | Švenčionių vidurinė mokykla |
43 | Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazija |
44 | Tauragės r. Skaudvilės gimnazija |
45 | Telšių r. Nevarėnų pagrindinė mokykla |
46 | Ukmergės Antano Smetonos gimnazija |
47 | Utenos Krašuonos progimnazija |
48 | Vilniaus „Sietuvos“ progimnazija |
49 | Vilniaus jėzuitų gimnazija |
50 | Vytauto Didžiojo universiteto „Rasos“ gimnazija |
Projektą finansavo „Erasmus +“ 3 pagrindinio veiksmo Politikos reformų rėmimo programa. Projekte dalyvavo partneriai iš 13 šalių.
Informacija atnaujinta 2019-02-05 11:35:04